دسته‌بندی نشده

کابینت سازی و محاسبه قیمت کابینت

شغل کابینت سازی به طراحی، ساخت و نصب قفسه‌های دربسته و کشویی ‌«کابینت سازی‌» می‌گویند. شغل کابینت سازی تلفیقی از هنر و کار فنی است  و حالا ….. 

کابینت ساز کیست؟

‌کابینت ساز کسی است که توانایی طراحی، اندازه‌گیری، ترمیم، برآورد مواد اولیه و اصلی، ساخت و نصب و اجرای قسمت‌های مختلف کابینت را داشته باشد.

کابینت سازی و محاسبه قیمت کابینت

وبژگی‌های کابینت‌ ساز

دقیق بودن : اگر کابینت ساز در اندازه‌گیری فضای کابینت اشتباهی کند، در زمان نصب آن مشکلاتی پیش می‌آید . به دلیل همین ظرافت هاست که نتیجه کار را بهتر مشخص می کند . درنتیجه کابینت ساز باید بسیار دقیق باشد. 
باسلیقه و مبتکربودن : کابینت سازها باید بتوانند از کوچک ترین فضا بهترین بهره را ببرند. همچنین در هنگام طراحی مدل و مشورت دادن به مشتری برای انتخاب رنگ، خلاقیت و ابتکار آنها بسیار تاثیرگذار است. 
خوش قول و مردم داربودن : برای جذب مشتری و پیشرفت در این کار باید خوش برخورد بود و سفارش‌ها را به موقع تحویل داد

پیشرفت شغلی در حرفه کابینت سازی

برای پیشرفت در این حرفه، علاوه بر اینکه باید هرچه بیشتر تجربه کسب کنید، لازم است اطلاعات خود را به روز نگه دارید و با جدیدترین طرح ها و ابزارآلات آشنا شوید. در این صورت، سفارش برای کارهای بزرگ‌تر دریافت می‌کنید. شما می‌توانید در کارگاه‌های کابینت‌سازی یا دفاتر فروش کابینت مشغول به کار شوید یا در صورت داشتن سرمایه برای خود دفتری تهیه کنید و سفارش کار بیشتری بگیرید.

فضای شغلی مورد نیاز

کابینت سازها می‌تواند در کارگاه‌های کابینت سازی فعالیت کند. در این کارگاه‌ها که معمولا بزرگ‌اند و در حاشیه شهرها قرار دارند، دستگاه ها و ابزارآلات ساخت کابینت وجود دارد. این امکان نیز وجود دارد که آنها در دفترها یا مغازه‌های کابینت سازی مشغول به کار شوند. در این دفترها یا مغازه‌ها معمولا چند نمونه کابینت که از نظر مدل، جنس و طراحی متفاوت‌اند قرار داده شده است. چیدمان مغازه‌ها و دفترهای کابینت سازی و نیز نمونه کارهایی که در آنجا وجود دارد، در جذب مشتری تاثیرگذار است. 
تعامل شغلی کابینت سازان با اعضای مجموعه خودشان از جمله فروشندگان یراق آلات، افرادی که کار PVC کابینت را انجام می‌دهند و نیز برش کاران است. در صورتی که سفارش کار متعلق به ساختمان‌های نوساز باشد، کابینت ساز با معمار، سازندۀ ساختمان و مهندسان عمران در ارتباط خواهد بود.

محاسبه صحیح متراژ کابینت و قیمت کابینت آماده

قیمت کابینت با محاسبه صحیح متراژ کابینت مطابق با دستورالعمل اتحادیه کابینت‌سازان انجام می‌گردد.

طبق قانون اتحادیه کابینت‌سازان هر ۱ متر کابینت زمینی دارای ارتفاع ۷۲ سانتی‌متر و عمق ۵۵ سانتی‌متر، یک متر صفحه روی کابینت زمینی به ضخامت ۳ سانتی‌متر، یک متر پاخور با ارتفاع ۱۴ سانتی‌متر و در مجموع ۹0 سانتی‌متر است. هزینه پاخور به‌صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.

روش محاسبه صحیح متراژ کابینت دیواری و ایستاده

طبق دستورالعمل اتحادیه کابینت‌سازان ابعاد و روش محاسبه مقدار کابینت ها به روش های ذیل محاسبه می شود .

کابینت دیواری

استاندارد کابینت دیواری عمق ۳۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر است. کابینت دیواری می‌تواند شامل تاج و لب چراغ نیز باشد که به‌صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.

کابینت کمدی یا کابینت ایستاده

به کابینتی گفته می‌شود که از زمین شروع و تا ارتفاع بالای کابینت دیواری ادامه دارد. عمق این بخش از کابینت ۵۸ سانتی‌متر است و فضای بین کابینتی ندارد.

کابینت دوپله دیواری

در ساخت کابینت دوپله از یونیت‌های هوایی با عمق متفاوت استفاده می‌شود و تقریباً در وسط کابینت دیواری پله ایجاد شده که می‌تواند نسبت با طراحی انجام شده متفاوت باشد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

بر اساس قانون استاندارد کابینت‌سازان، محاسبه کابینت آشپزخانه شامل یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری است. قیمت کابینت زمینی ۶۰ درصد و قیمت کابینت دیواری ۴۰ درصد قیمت کل است. عوامل متعددی در تعیین قیمت نهایی کابینت تأثیر دارند. متراژ فضا، جنس بده، جنس درب‌ها و نوع یراق‌آلات از عوامل مهمی هستند که در قیمت نهایی کابینت مؤثر هستند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که نباید قیمت کابینت را به‌صورت متری محاسبه کنید. زیرا با این کار تنها یک قیمت تقریبی به دست می­آورید و بعد از نصب کابینت متوجه تفاوت قیمت آن می‌شوید. بهتر است قبل از خرید کابینت، با بهره‌گیری از دانش و تجربه کارشناسان ، قیمت نهایی کابینت آشپزخانه خود را بدانید و سپس اقدام به سفارش کابینت نمایید .

کابینت مدل ” جزیره ” , سبکی جدید در زیبایی خانه

طراحی داخلی منزل در سالهای اخیر با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است و بیشتر تغییر را در طراحی کابینت شاهد هستیم. به طوریکه در دو سه دهه اخیر به مرور فضای بسته آشپزخانه ها با حذف دیوار به نوع اپن (بازتر) تبدیل شد و به مرور اپن حذف و اصطلاحات جدیدی به نام کانتر و جزیره شد.

در آشپزخانه های جزیره که کاملا مدرن می باشند، فضای آشپزخانه و بخش نشیمن یا سالن منزل به هم متصل بوده و در برخی از مواقع از کابینت های مخصوص به نام کانتر در آنها استفاده میشود. در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه جزیره که کابینت ها به صورت ردیفی نصب میشوند، کانتر در وسط قرار گرفته و به نوعی مرز با سایر بخش های منزل به شمار می رود.

 کابینت های جدید که بنام جزیره جهت آشپزخانه ها استفاده می شود نمای زیباتری به آشپزخانه ها با مدل اپن میدهد .

کانتر یا جزیره استفاده شده برای کابینت های جدید متناسب با نوع طراحی سایر اجزای کابینت بوده و در برخی از مواقع تنها به عنوان پیش خوان کاربرد داشته و با قرار گرفتن صندلی های پایه بلند از آن می توان برای صرف نوشیدنی و میان وعده استفاده نمود. در نوع دیگری از این جزیره ها، سینک ظرفشویی یا اجاق گاز بر روی آنها نصب شده و از آن استفاده بیشتری میشود.

نکته بسیار مهم در هر یک از مدل های این تجهیزات آشپزخانه که در واقع بخشی از کابینت ها به شمار می روند، تناسب طراحی آنها با سایر کابینت ها است. به طوریکه در کابینت های ممبران که کنده کاری های بسیار زیبا در بخش های مختلف استفاده میشود، در طراحی جزیره و کانتر نیز از ابزارهای متعدد برای طراحی بخش های بالایی و پایینی آن استفاده خواهد شد.

عوامل مؤثر در تعیین قیمت کابینت

قیمت کابینت‌ها تحت‌تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. در زیر تعدادی از این عوامل را بررسی می‌کنیم:

  • جنس و نوع چوب: تفاوت‌هایی در کیفیت چوب وجود دارد. چوبهایی با چگالی بالاتر و روکش مقاوم‌تر معمولاً قیمت بالاتری دارد.
  • روکش و پوشش: استفاده از روکش‌های مختلف (مثل پی‌وی‌سی، لمینت و…) تأثیر مستقیمی بر قیمت دارد.
  • ابعاد و اندازه‌ها: ابعاد کابینت و تعداد درب‌ها و کشوها تأثیرگذار است. کابینت‌های بزرگ‌تر و با اجزای بیشتر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  • طراحی و ساختار: طراحی‌های پیچیده‌تر و تزیینات اضافی می‌توانند قیمت را افزایش دهند.
  • نوع و کیفیت آلات و قطعات همراه: استفاده از آلات و قطعات با کیفیت بالا می‌تواند قیمت را افزایش دهد.
  • نوع مکانیزم‌ها و سیستم‌های باز و بسته‌شدن: مثلاً استفاده از ریل‌ها و مکانیزم‌های با کیفیت بالا ممکن است هزینه را افزایش دهد.
  • پوشش و رنگ آماده: کابینت‌هایی که قبل از نصب پوشش و رنگ‌آماده دارند، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند.
  • نصب و سرویس‌دهی: اگر نیاز به نصب و سرویس‌دهی دارید، این نیز هزینه را افزایش می‌دهد.
  • تأمین‌کننده و برند: برخی از برندها و تأمین‌کنندگان ممکن است محصولات با کیفیت بالاتری داشته باشند که ممکن است به تبلیغات افزوده شده و در نتیجه قیمت بالاتری داشته باشند.
  • محل و شرایط بازار: در برخی مناطق، هزینه‌ها برای تولید و توزیع ممکن است متفاوت باشد.
  • شرایط اقتصادی عمومی: شرایط اقتصادی و نرخ تورم نیز می‌توانند بر تعیین قیمت تأثیرگذار باشند.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا